lauantai 24. syyskuuta 2011

ESRA:n aluejoukkuemestaruudet Laaksolla!

Heippa! :)

Tallille mentiin aikaseen aamulla, minä,Viivi ja iskä. Letitin jätkän, Viivi harjas ja iskä laittoi traikkua, ja sit kaikki kannettiin yhessä kamat autoon ja pakattiin jätkä koppiin.

Kisapaikalla aika meni aika nopeesti, oli tosi kivat ja sujuvat kisat. Menin verkkaamaan noin 20minuuttia ennen mun starttia, kävelin siitä ajasta tosi paljon. Popsu oli heti alkuun jo tosi mukavan tuntuinen, ei ollut jännittynyt, vaan rento ja tosi kevyt edestä, mikä oli nyt hyvä juttu! Se toimi vihdoinkin omalla moottorilla ettei tarvinnut punkea ja änkeä eteenpäin. Väistättelin takaosaa, asettelin ja taivuttelin, sekä vaihtelin suuntaa useesti. Sitten Antti (tallinomistaja, kisakoutsi) tuli ohjeistamaan ja auttamaan mua verkassa, ensiks sainkin ohjeen että eteenalas hidasta ravia, paljon ympyröitä ja suunnanvaihtoja. Popsu oli tosi jees, sitten mentiin sinne radan viereiselle valmistautumisalueelle, jossa kerättiin enempi ohjaa ja ratsastettiin jätkää ylöspäin, ravissa sekä laukassa. Antti antoi tosi hyviä neuvoja mulle! Kiitos siitä :)

Sitten radalle. Popsu oli tuomaripäädyssä eka vähän jännittynyt, en saanut kunnolla kulmiin, muuten ihan jees. Keskiravit meni paremmin kuin kotireeneissä, mutta silti oli hyvinkin vaatimattomat, keskilaukat meni mielestäni siinä mielessä hyvin että ero tuntui. Laukassa se ei myödännyt niskasta niin "reippaasti" kuin ravissa, jonka vuoks oonkin erittäin tyytyväinen sen raviin tänään! Pysähdys meni ok, peruutus oli suora, mutta nous pää ylös (pikkujuttu, ei haitannut). Ei tullut mitään pahempia rikkoja, kuin kerran ennakoi laukannostossa. Oon tositositosi tyytyväinen jätkään ihan oikeesti! Ootettiin prosentteja, jotka oli lopulta 61,26%!! Tavoitteenahan oli saada ainakin 50% eli päästiin aika hyvinkin meiän tavoitteeseen! Jes. Luokassa sijoittui viisi, olin seitsemäs, ja se oli tosi hyvin :) Meidän eka helppoB ja mun ekat aluekisat.

Chillailtiin hetki juttelemassa meiän muille joukkuelaisille, sekä näin ex-vuokraponini omistajan ja tuli vaihettua kuulumisia (ps. elvis voi oikein hyvin eläkekodissaan!! :)). Käytiin tosiaan Viivin kanssa 2 kertaa kävellen, missäs muuallakaan kuin mäkissä! :D Pirtelöt ja tuplajuustot = nam! Sitten, yksi tuomareista oli mennyt kysymään Antilta että valmentaako hän minua, ei siis valmenna ja tuomari oli sanonut hänelle että Popsulla on kivat liikkeet ja hyvät perusteet kouluratsastukseen. Olin ihan hämmästynyt kun Antti tuli kertomaan ton :D Tosi kiva oli kuulla :) Iskä pääs tarjoomaan Antille pullakahvitkin..

Meidän joukkue sai oikein hyvät prosentit, ja kaikilla meni tosi hyvin! Mä ja Kira saatiin 61% ja Meri ja Minna sai 58%, super hyvä NeR! :) Tosiaan sain vetästyä mun papereihin jopa kaksi 8! Alakertaankin tuli monta seiskaa. Oon tosi ilonen ja tyytyväinen jätkän vuoks :)

Unohdin 100% varmasti kertoa jotakin, mutta kerron jälkikäteen jossei muuten ! Nyt kuvia :)














mäkkiläski.

4 kommenttia:

  1. Hienot!
    Hyvinhän teillä meni (:
    Btw sulle on blogitunnustus:
    http://kilokirsikoita.blogspot.com/2011/09/blogitunnuksia.html

    VastaaPoista
  2. haha aivan ihana toi vika kuva ! :D

    VastaaPoista
  3. Kerro siitä satulapajasta joka tuli sinne kisoihin sovittaa ne satulat? : )

    VastaaPoista